dilluns, 26 de gener del 2009

5ena DERROTA DEL SÈNIOR FEMENÍ

5ena Derrota Del Sènior Femení
C.B. SALT 56 – C.B.VERGES 49 (25/01/09)
Girona. Carla Canals Batlle
Anotacions
C.B Salt: Carbó, C. (8), Oliveras, C., Triadú, C. (2), López, C. (9), Vidal, C. (5), Picazo, L. (6), Pujades, N., Bonadona, L. (4), Benzal. B. (10), Castillo, T. (5), Baltasar, M.(3). Pol, M. (2). 7 triples López, C. (3), Picazo (2), Carbó, C. i Castillo, T. 9/18 tirs lliures. 17 faltes. Cap Eliminada

C.B.Verges: Canals, C. (12), Roca, N. (2), Abarca, P. (2), Sadurní, M., Aldeguer, G. (7) , Alabau, J. (11), Ribot, N. (4), Mannich, M. (1), Van Zanten, Y. (10). 1 triple Alabau, J. 10/21 tirs lliures. 19 faltes. Eliminada Aldeguer,G. 39’.
Baixes : Brasas,Anna (15); Ruart ,Gemma.( 7 ); Oliveras,Núria.(11)


Parcials: 15-13, 9-9, 11-12, 19-15.

Un altre partit per oblidar.
El sènior femení va pagar molt car les errades constants en l’atac que es van anar produint el llarg del partit. Amb un bon inici, 2-8 el minut 4 semblava que no hauria de patir per endur-se la victòria. Un temps mort demanat per l’entrenador de l’equip local, el minut 4, va fer reaccionar les seves jugadores la qual cosa les va permetre remuntar la difèrencia en el marcador, i arribar el final del primer temps amb dos punts d’avantatge desprès d’un triple (15-13). A partir d’aquí l’equip del C.B. Verges va anar tota l’estona darrera el marcador.

El segon quart van ser les jugadores de Salt que van sortir més fàcilment el contraatac i les jugadores del C.B. Verges no trobàvem bones opcions i van errar molts tirs fàcils i molts tirs lliures (3/9). A mitja part s’arribava amb el resultat de 24-22. ( Va parir quants punts!)

A la represa del partit no van canviar les coses. Tot i que es va tornar a sortir el contratac i es podien aconseguir cistelles fàcils la pilota no entrava no travessava la xarxa. Mentre el C.B. Verges s’anava desperant per la seva mala sort en atac les jugadores del C.B.Salt es trobàven còmodes a pista i ens aconseguien cistelles de fora la zona i van acabar el partit amb set triples.

Si haguès encistellat nomès una meitat de totes les vegades que es va tirar a cistella, el C.B. Verges no hauria sumat la seva 5a derrota que dificulta, i molt, aconseguir una de les 4 primeres posicions de la lliga.

dijous, 22 de gener del 2009

El derbi empordanès acaba amb clara victòria local.

El dissabte passat es disputà el derbi entre el C.B.Verges i el B.C. Torroella. Un partit amb moltes cares conegudes a cada bàndol i amb un gran nombre de públic assistent. El Verges, amb la baixa d'última hora de Sapena, es presentava al matx amb ganes d'oblidar la derrota per la mínima que va patir amb el Malgrat 07; per tant va sortir amb molts ànims a la pista.
El partit s'inicià amb diferents alternances en el marcador i sense cap dominador clar. Dels 10 jugadors de pista, cal destacar el gran primer quart d'Auquer, que ell solet va transformar 10 punts. Els visitants, de seguida es col·locaren en defensa zonal per posar les coses més difícils al jugadors locals, però malgrat això s'arribava a la finalització del primer quart amb el resultat favorable als vergelitans: 20-12.
En el segon període el partit s'igualà encara més, en gran part, per la forta defensa que mostraren els jugadors visitants. El C.B. Verges va mantenir-se viu gràcies als triples transformats per Gifre. Però els locals no acabaven de controlar el rebot i no estaven gens fins en defensa i això ho aprofità un Torroella que aconseguia posar neguitós als locals en el descans. El resultat era de: 37-28.
A la represa, els locals sortiren mentalitzats que per guanyar el partit, calia fer un gran tercer quart. I així va ser. El C.B.Verges, esperonats per la seva afició, sortí amb moltes ganes i ampliava la diferència amb tres triples consecutius de Sabater i un més de Gifre. Amb la tranquilitat en el marcador, ara calia controlar el partit. I això és el que va demanar l'entrenador vergelità als seus jugadors. Amb un Torroella anímicament tocat i amb els jugadors carregats de faltes, s'arribava a la finalització del tercer període amb el resultat de 61-43.
En l'últim quart, els locals no alfuixaren l'accelerador i aconseguiren ampliar encara més la diferència en el marcador. A més, els homes clau del B.C. Torroella quedaren eliminats per faltes personals. Així doncs, el C.B.Verges aconseguia una victòria merescuda en el derbi empordanès que treu el mal de sabor de boca del partit contra el Malgrat. El resultat final del partit va ser: 89-62.
Amb aquesta nova victòria, el C.B.Verges acaba una primera volta amb el balanç de 9 victòries i 5 derrotes.
Anotacions:
Paretas A. (4), Martí M. (26), Auquer F. (13), Manich J. (1), Serra S. (5), Resta D. (4), Ferrer E. (4), Gifre F. (12), Sabater I. (20)

dilluns, 19 de gener del 2009

El Verges torna a caure per la mínima...amb el Malgrat.

El partit que disputaren el Verges i el Malgrat va aixecar molt d'ambient i la veritat és que va estar a l'altura de les circumstàncies. Ambdós equips arribaven al matx amb una molt bona ratxa de victòries i situats al capdamunt de la classificació.
El partit s'inicià amb un primer període clarament dominat pels jugadors visitants, que saberen atacar amb paciència i superar en tot moment la defensa vergelitana. Davant de tanta superioritat, el Verges va decidir canviar la defensa. Amb el canvi a defensa zonal, el Verges escurçà diferències i el resultat al final del primer quart va ser de 13-21.
Al segon període el Verges seguí amb la 1-3-1 i els seus jugadors despertaren en atac. En especial els jugadors Serra í Martí, que gràcies a la seva aportació, l'equip vergelità pogué guanyar aquest quart i acostar-se al marcador. S'arribava al descans amb el resultat de 28 - 33.
A la represa, els vergelitans sortiren en trompa i aconseguiren superar el Malgrat, agafant distàncies en el marcador de fins a 7 punts. Però de nou, el Verges no sabé controlar el partit i ho acabà pagant. Perquè quan no controles un partit davant d'un equip com el Malgrat, aquests t'ho poden posar molt difícil. I això és el que passà; s'arribà al darrer quart amb molta igualtat en el marcador: 51-49.
El darrer quart es presentava molt i molt emocionant. Fou un període amb molts alt i baixos pels dos equips, però que va destacar per damunt de tot, per un aspecte: el rebot. El pívots vergelitans no controlaren en cap moment el rebot defensiu, i això permeté als de la costa, imposar-se sota els taulells quan més falta els feia. S'arribà en els minuts finals amb una jugada que gairebé decideix el partit. Amb el resultat 63-65, els visitants feren una jugada de cantonades per evitar la falta quan finalment es va parar el cronòmetre a falta de 7 segons amb tirs pel gran dels Clopés que fallava els dos. Tot i això, el pívot del Malgrat tornava a agafar el rebot ofensiu deixant-la suaument; quan semblava que volia entrar es va quedar al cèrcol i sortí de dins amb rebot pels locals i falta visitant. 2 tirs lliures locals a falta de 3 segons, amb error del segon i forceig pel rebot finiquitaven el partit amb victòria per la mínima 64-65, pel visitants.
Partit molt bonic i molt emocionant, però que de nou acabà a favor del Malgrat 07, que amb aquesta victòria segueix al capdamunt de la classificació.
Anotacions:
Paretas A. (-), Martí M. (27), Auquer F. (9), Manich J. (-), Serra S. (12), Sapena J. (8), Ferrer E. (-), Gifre F. (2), Sabater I. (6)

C.B. VERGES - PALAU SACOSTA

Millora progressivament…
Aquest cap de setmana el Sènior Femení del CB Verges ha demostrat que millora progressivament des de l’inici de temporada, ja que ha guanyat a casa al Palau Sacosta per 54-35, amb un total de 19 punts de diferencia. Cal destacar que en el partit d’anada les noies vergelitanes varen perdre de 2 punts contra aquest equip, i per això, destaquem el mèrit i el progrés que estant fent les jugadores de l’entrenador Josep Arbat.
Així en el primer període ja s’havia sentenciat el matx, amb un parcial de 21 a 3, on caldria destacar la tasca realitzada per la jugadora Gemma Ruart, la qual va tenir una nit estel·lar anotant quasi la meitat dels punts del seu equip (24 punts). Evidentment, gràcies a la col·laboració de la resta de companyes de pista. Aquesta tònica va continuar al segon quart, en què les vergelitanes varen ser superiors en tot moment, intentant fer un joc ofensiu i dinàmic malgrat el ritme lent que volien impartir les rivals. I així arribaren a mitja part amb un resultat de 33 a 7.
Ara bé, aquesta gran diferència de punts va fer que les jugadores es relaxessin, fet que va provocar un joc de desconcert, inseguretat, lentitud i errades constants i una relaxació en defensa (fet que demostra les poques faltes comeses per les vergelitanes). Aquesta situació la saberen aprofitar les rivals i així, elles aconseguiren arrodonir un xic més el seu marcador. Així aconseguiren reduir distàncies però la diferència ja era massa gran.
Malgrat aquest regust final amarg que cal millorar, cal felicitar a les jugadores per la seva entrega inicial i per la seva trajectòria ascendent ja que ja porten 5 victòries consecutives, i que fa que estiguin en el tercer lloc de la classificació, en possibilitats de poder participar en les fases de promoció, si continuen seguint aquesta línia de joc i resultats.

Anotacions C.B.Verges: Canals, C. (6) ;Ruart, G. (24) ; Sadurní, M. (3) ; Aldaguer, G. (2), Oliveras,N. (2) ; Alabau, J. (8) ; Ribot, N. (7) ; Manich, M.(2). 2 triples de Ruart, G. 5/11 tirs lliures. 13 faltes. Cap eliminada.
Parcials: 21-3, 12-4, 13-10, 8-18
Judith Alabau i Bofill.

divendres, 26 de desembre del 2008

El C.B.Verges us desitja un bon any 2009.

Estem a les acaballes de l'any 2008 i si fem balanç, podem dir que ha estat un any molt important i triomfant pel nostre club. Hem viscut, des de les categories de base fins a la sénior, grans alegries i també algunes tristeses.

Per començar, tornava el bàsquet en les categories Mini-Femení. Un fet molt important de cara el bàsquet base i el futur del nostre club.

Per la seva banda, el Mini-Masculí aconseguia acabar la temporada en les posicions capdavanteres i realitzant un gran joc d'equip. Enguany, estan lluitant per consolidar-se a la nova categoria, i ho estan fent amb molt d'èxit.

El Cadet Masculí realitzava també una temporada acceptable i, de moment, està arrassant en la present.

Una altra bona notícia de la temporada passada, va ser l'ascens de categoria del Sénior Masculí. L'equip de Josep Maria Estévez va acabar la temporada passada en tercera posició i va aconseguir el passaport per disputar el play-off d'ascens de categoria. Després de lluites, patiments, molt d'esforç i treball, van assolir el premi de l'ascens culminant així, un gran any. En la present temporada, l'equip està desenvolupant un joc irregular però últimament conta els partits per victòries, fet que l'ha permès estar a hores d'ara en les posicions capdavanteres.

També cal esmentar com a gran notícia de l'any, la tornada a les pistes de l'equip Sénior Femení. Les jugadores de Josep Arbat han aconseguit formar un gran conjunt i han fet molta pinya. Aquest bon ambient es veu reflectit a la pista, on estan realitzant una temporada realment bona, aconseguint victòries èpiques com la de la pista de Celrà.

Però l'any 2008 també serà recordat per l'any que el C.B.Verges va perdre dos integrants molt importants pel nostre club: en Carlos Martini i en David Begudà. Per això voldria, des d'aquestes línies, tenir un recordatori per aquestes dos grans persones. Animo a tots i totes a treballar al màxim el que resta de temporada, per així dedicar-los a ells el treball i els èxits que puguin arribar.

Així doncs, el C.B.Verges us vol desitjar a tots i a totes unes bones festes i molta sort en el proper 2009, tot esperant poder seguir comptant amb tots vosaltres.

C.B.VERGES.